Voorbeeldcampagnes uit de praktijk | Promodukties

Voorbeeldcampagnes

De afgelopen maanden heeft Promodukties (brand activation) campagnes uitgevoerd voor o.a. Amazon, Starbucks, Etos, Eyewish, openbaarvervoersbedrijven, politieke partijen en gemeentes. Hierbij is gewerkt met verschillende vormen van fieldmarketing, voor een passende look & feel en optimaal bereik, zowel off- als online.


Laat je hieronder inspireren of bekijk specifieke voorbeelden:

Om Koningsdag goed te vieren, deelt Orangina duizenden ijskoude flesjes uit in de parken van Amsterdam. Een zware lading natuurlijk, maar met de elektrische sampling bakfiets, kun je gemakkelijk een groter gewicht meenemen naar de doelgroep locaties.


Zowel de bak zelf als de opbouw met het dakje, kunnen naar eigen inzicht worden gebrand. Op deze manier kan het niemand ontgaan om welk merk het precies gaat.

Bij het sluiten van de horeca is het tijdens Corona tijd niet mogelijk om lekker naar het terras te gaan. Lowlander bier bedacht hier wat op. Via de social mediakanalen gaven liefhebbers zich op voor een experience op wielen.


De winnaars kregen bezoek van de showroomwagen, geheel ingericht als bar met terras. Een prachtige kans om ouderwets te genieten en het levert natuurlijk uniek beeldmateriaal op!

Met een felgroene Hotelkamer experience op het Rokin was de campagne “No place for sex trafficking” niet te missen voor het publiek. Eenmaal in de hotelkamer werden bezoekers geconfronteerd met verschillende waargebeurde verhalen van slachtoffers.


Het geschoten foto en filmmateriaal wordt online ingezet. Daarnaast werden er door Promodukties honderden flyers uitgedeeld aan taxichauffeurs en hotelpersoneel. Niemand kan om deze boodschap heen!

Vaak zoeken mensen  specifiek in een bepaald deel van een stad naar een huis. Met reversed graffiti kun je deze potentiële huizenkopers heel goed bereiken, zo weet ook de Rabobank.


Precies waar de doelgroep rondloopt, plaatst Promodukties met reversed (of green) graffiti honderden uitingen. Op High traffic locaties in de meest relevante stadsdelen en af en toe letterlijk voor een huis dat te koop staat! 😉

Ondanks de krapte op de markt, zijn er altijd nog mensen die een leuke (bij) baan zoeken. Je moet ze alleen actief opzoeken en zelf goed zichtbaar zijn.


Grote voordeel van onze walking billboards is dat je er overal mee komt; binnen & buiten. Op de poster communiceer je de boodschap en met de opvallende lichtkrant trek je de aandacht.  Even de QR code scannen et voilà men zit gelijk op de juiste plek op de site.

De Anytime superheld laat in heel Eindhoven weten dat er een nieuwe vesting van Anytime fitness is geopend. Met zijn superheldenpak bezoekt hij verschillende winkels en bedrijven om nieuwe sporters te enthousiasmeren.


Versterkt met een flyerteam dat een uniek openingsaanbod uitdeelt, kan niemand er meer omheen dat er een nieuwe sportschool in de buurt is geopend!

Wereldwijd voert International Campagne voor Tibet (ICT) actie voor vrijheid en mensenrechten in Tibet. Afgelopen weekend was er een demonstratie, beginnend bij de Chinese ambassade in Den Haag. Om de boodschap goed over de bühne te krijgen reed 1 van onze LEDwagens mee met de optocht naar het Vredespaleis. Het resultaat: er wordt een niet te missen boodschap overgebracht bij de doelgroep, zowel op straat als online.

Jouw naam op het raam

Naast de traditionele boekentas in de vlaggenmast, kun je ook een gepersonaliseerde boodschap op je raam plakken voor je geslaagde zoon of dochter!

Raambanners.nl zet een mobiel billboard in om dit unieke concept te promoten bij de doelgroep.

Het tweede seizoen van Prime Video’s Amazon Original “The Boys” is vanaf 4 sept 2020 te streamen. Om dit te vieren vroeg Initiative Promodukties om op een high traffic locatie in het land een reuze graffiti uiting te maken. Na een lang vergunningstraject en weken creatieve voorbereiding, kon de graffitiartiest eindelijk aan de slag in het centrum van Rotterdam. En dat bleef niet onopgemerkt.

Winkelcentrum Leidsche Rijn bestaat 3 jaar en wie jarig is trakteert. De lokale winkelier maar ook het winkelend publiek, wordt verrast door het feestelijk uitgedoste promotieteam. De elektrische reclame bakfiets biedt ruimte voor de zeer gewilde Goodiebags.

Riant vraagt zich af of we niet klaar zijn met ‘windowshopping’. Om dit statement naar buiten te brengen, is de showroomwagen omgetoverd naar een rijdende etalage met de nieuwste design meubels. Zo zien inwoners van Breda en omstreken alvast een voorproefje van de nieuwe collectie en kunnen ze meteen een afspraak inplannen. 

Je zal het altijd zien: juist op die plekken waar geen traditionele OOH aanwezig is, bevindt jouw doelgroep zich!? Voor Domino’s is dat in het park op een warme namiddag. Parkgangers willen niet weg, maar moeten eigenlijk wel wat eten... Op dat moment komt er een promotieteam met een van onze mobiele media voorbij: "Gratis pizza diner voor twee personen!", doe mee en win!

Strandgangers worden met vliegtuigjes herinnerd aan de 1,5 meter-regel. Met in totaal vier vliegtuigen wordt de Nederlandse kust, de Wadden en de Friese Meren bediend. Aan ieder vliegtuigje hangt een enorm doek met daarop in koeienletters geschreven: houd 1,5 meter afstand.

De nieuwe soep van Spoony maakt groente eten weer een kinderspel. Promodukties zorgde er voor dat ze in de supermarkt te vinden waren met een leuk tekenwedstrijd en sampels of Spoony’s soep.

Eye Wish op het Gelderlandplein vierde de heropening van de winkel met een 2 daags feest. Promodukties heeft de gehele organisatie uit handen genomen, met het ontbijt, gebak, drank en de entertainment. Zo was er een presentator bij  het rad van fortuin, een barista voor de koffie en  alcoholvrije cocktails en een DJ voor de sfeer in de winkel.