9 voorbeelden van duurzame marketing uit de praktijk

Voorbeelden van duurzame marketingacties

Duurzaam je merk promoten? De mogelijkheden zijn eindeloos. Promodukties beschikt over talloze manieren om je merk duurzaam te promoten. Bekijk hieronder enkele voorbeelden uit de praktijk.
florena reclame bakfiets Amsterdam influencertour

Met de E-bakfiets langs influencers

Florena Fermented Skincare is een nieuw beautymerk dat bloemen gebruikt voor al haar producten. Maar hoe lanceer je in deze tijd, op een duurzame manier, een nieuw beautymerk? Met een elektrische bakfiets ondergedompeld in echte bloemen natuurlijk! 

 

Het PR Bureau schakelde Promodukties in om met deze rijkelijk versierde elektrische bakfiets, langs redacties en influencers te gaan. Een groene introductie die indruk maakt.

Een Groene Energie evenement gepromoot op duurzame wijze!

De open dag van Zonnepark Cothen kun je op allerlei manieren promoten maar 1 ding is zeker: het moet op een duurzame manier gebeuren.


Promobikes zijn spierkracht voortgedreven en bieden een heel groot reclame vlak om dicht bij de doelgroep, luid en duidelijk te communiceren. Flyers zijn er ook chloorvrij, van gerecycled papier of zelfs eetbaar dus iets mee geven aan de mensen kan ook met een gerust hart.

Rookvrije generatie kiest voor Reverse Graffiti campagne

De Rijksoverheid is met de Rookvrije Generatie campagne hard aan de weg aan het timmeren om ervoor te zorgen dat kinderen niet meer in aanraking komen met rokende mensen. Zien roken doet roken immers. Om hier serieuze stappen in te nemen, zijn er steeds meer rookvrije zones ingericht. Bij speeltuintjes in de openbare ruimte is dit vaak niet het geval nog dus tijd voor actie! Het mooie van Reverse Graffiti is dat je op vrijwel iedere gewenste plek je reclame-uiting kan aanbrengen. Je bent dus niet afhankelijk van aanwezige abri’s of billboards in de buurt.

 

Omdat Reverse Graffiti met water onder hoge druk wordt aangebracht en niet met verf, is het een milieuvriendelijke oplossing. In de loop van de tijd verdwijnt de uiting vanzelf weer.

Ook je merk duurzaam promoten?

We hebben genoeg ideeën. Bel ons of stel je vraag.

Lowlander event geheel opgebouwd met gerecyclede materialen

Lowlander Beer is een merk dat zeer begaan in met de planeet en is altijd opzoek om te zien waar men een steentje kan bijdrage. Zo ook in het Seagrass project waarmee aan het behoud van de oceaanbodem wordt bijgedragen.


Bij het lanceren van deze campagne hoort bij uitstek een duurzame setting uiteraard. De Lowlander Seagrass experience, is daarom geheel opgebouwd uit interactieve stations gemaakt van gerecyclede houten pallets. Pallets die na deze campagne een nieuwe functie krijgen en nog jaren mee kunnen.

Gemeente Amsterdam zet verplaatsbare Mupi in

Als het gaat om de inzet van reclame spectaculars, zie je vaak dat er reclameobjecten worden gemaakt die maar een paar keer worden ingezet en daarna in de vuilcontainer eindigen. Niet meer van deze tijd natuurlijk, dus zoekt Promodukties graag mee naar een meer duurzame oplossing. Met een heel scala aan mobiele media die al vele jaren meegaan, is er vaak wel een oplossing te bedenken op basis van bestaande materialen.


Zo ook voor de Gemeente Amsterdam in de schone lucht campagne.  Door het aanpassen van onze mobiele reclame Mupi’s, was het idee van een ‘opengewerkte Abri’, eenvoudig gecreëerd.  Mupi’s die na deze campagne een nieuwe functie krijgen en nog jaren meegaan op volgende campagnes.

Biologisch afbreekbare koekjesverpakkingen

Bij veel van onze promotiecampagnes raden we aan iets lekkers uit te delen aan de doelgroep. Je creëert hiermee immers ‘stopping power’ waarna je het gesprek aan kan gaan met het gewenste publiek. Het is een tweerichtingsverkeer situatie geworden; ik geef iets aan jou en jij geeft iets aan mij. Dat werkt heel natuurlijk.


Wanneer je bijvoorbeeld een koekje uitdeelt aan de doelgroep wil je dat graag hygiënisch doen, zonder de associatie met slechte plastic verpakkingen. De oplossing? Maak gebruik van in bulk geleverde versnaperingen en verpak deze in biologisch afbreekbare zakjes. Je hebt wel de hygiëne goed verzorgd maar niet de plastic rommel! Daar niet je een klein flyertje aan voor het overbrengen van informatie. 

Alleen voor fruit kom ik er uit!

Als je graag iets lekkers uit wil delen aan de doelgroep, is fruit ook een hele slimme oplossing. Je creëert hiermee de ‘stopping power’ die je wenst, zonder  slechte plastic verpakkingen. Daarbij past fruit goed bij een gezonde levenswijze en merkimago. Het is zelfs mogelijk om appels te voorzien van een logo! Uiteraard is dit logo van eetbare verf die niet schadelijk is voor het menselijk lichaam.  

Bewustwoordingscampagne voor afwalverwerking

Hoe zorg je er als gemeente voor dat jouw burgers op de juiste manier hun afval aanbieden?


Door de straat op te gaan met een compleet gebrande elektrische bakfiets die tot aan de rand gevuld is met gratis GFT bakjes voor op het aanrecht. Op de bakjes zit een sticker met uitleg en een QR code die direct doorlinkt naar de gemeente website. Aan de traffic op de site is duidelijk te zien dat dit werkt. En waar kun je de mensen beter treffen dan bij de supermarkten in de gemeente? Door een aantal dagen te staan bereik je bijna alle relevante mensen. En dat op ludieke groene wijze met veel impact!

Ook je merk duurzaam promoten?

We hebben genoeg ideeën. Bel ons of stel je vraag.