Voorbeeld van straatentertainment
Straatcoach ‘Peter 1,5 meter’ en ‘Diede Distance’ zorgen dat we veilig kunnen winkelen met elkaar! Nu we de teugels wat laten vieren, wordt het drukker in de winkel straten. Te druk op sommige plekken. Mensen komen te dicht bij elkaar en de autoriteiten moeten optreden. Helaas, want de winkels kunnen de ‘handel’ goed gebruiken!
Dat het fout gaat komt in de meeste gevallen overigens doordat mensen moeten wennen aan de nieuwe regels en niet uit onwil.
Om het publiek een handje te helpen worden door heel Nederland met succes straatcoaches ingezet. Geen politie die bestraft maar een shoppinghost of hostess die met humor de mensen tips geeft en goed gedrag beloont!
Niemand zit te wachten op een publiekelijke berisping maar een geintje op straat kan bijna iedereen wel waarderen. Zeker als het bijdraagt aan onze veiligheid!
(Straat) Acteurs zorgen voor aandacht op straat. Zij weten namelijk als geen anders hoe het is om voor een camera te staan en om te werken met een vooraf afgesproken ‘script’. Daarnaast hebben zij onwijs veel plezier in wat ze doen en weten ze hoe ze in verschillende situaties moeten handelen.