Wat valt er onder mobiele buitenreclame, en wat is mobiele buitenreclame eigenlijk? Hieronder vertellen we je wat het inhoudt, wat de voordelen zijn en laten we enkele mooie voorbeelden zien.
Wat is buitenreclame?
Buitenreclame is, zoals de naam al doet vermoeden, reclame die buiten wordt gemaakt in de openbare ruimte. Bijna alle reclame die je buiten tegenkomt, valt onder buitenreclame. Van promotiemedewerkers met een bakfiets, tot aan de abri’s (posters) die je in de bushokjes ziet hangen. Om dit artikel wat concreter te maken, gaan we het niet over buitenreclame in het algemeen hebben, maar over mobiele buitenreclame.
Wat is mobiele buitenreclame?
Mobiele buitenreclame is buitenreclame die gemakkelijk te verplaatsen is. Een promotie bakfiets of een fietsaanhanger, is hier een mooi voorbeeld van. Je bent niet gebonden aan een vaste plek, maar je kunt de doelgroep actief opzoeken. Een abri in een bushokje is dat niet. Die staat op een vaste plek.
Wat zijn de voordelen van mobiele buitenreclame?
De belangrijkste voordelen van mobiele buitenreclame op een rij:
- Valt beter op. Als er ineens een uitbundige bakfiets in de winkelstraat staat, dan kun je daar simpelweg niet omheen.
- Interactie aangaan. Mobiele buitenreclame wordt bijna altijd ingezet in combinatie met promotiemedewerkers. Die zorgen voor interactie met je doelgroep.
- Flexibel. Sta je in een rustige winkelstraat? Dan verplaats je je gemakkelijk naar een drukker deel van het centrum.
Voorbeelden van mobiele buitenreclame
Nu je weet wat mobiele buitenreclame inhoudt, is het tijd om naar een aantal voorbeelden te kijken. Laat je inspireren voor je eigen campagne.
1. Frisdrank uitdelen in stadsparken
Wat is er lekkerder dan een verfrissend drankje tijdens een warme dag in het park? Orangina besloot om tijdens Koningsdag flesjes drinken uit te delen in de verschillende stadsparken van Amsterdam. Dankzij de elektrische aandrijving was het geen probleem om met de zwaarbeladen bakfiets door de parken te fietsen. Een mooi voorbeeld van mobiele buitenreclame. Want de doelgroep hoeft niet naar je toe te komen, je gaat zelf op de doelgroep af.
2. Het terras komt naar je toe!
Tijdens Corona was de horeca gesloten natuurlijk. Een lekker biertje drinken op het terras zat er dus niet in helaas. Biermerk Lowlander bedacht hier iets op. Als jij niet naar het terras kan komen dan komt het terras wel naar jou! Onze rijdende showroom werd omgebouwd tot mobiele “Beer Garden”, en trok langs verschillende locaties in het land. Liefhebbers kregen zo de kans om kennis te maken met de verschillende biersmaken van dit bijzondere merk. Dit creatieve idee deed het erg goed op social media uiteraard!
Hoe zet jij buitenreclame succesvol in?
Wij hebben genoeg ideeën. Ook voor jouw merk. Meer weten of even sparren?
Bel 0204609007 of mail naar info@promodukties.nl.
3. Extra publiek voor je winkelopening
Miss Etam opende een winkel in Uden, en dat moest natuurlijk algemeen bekend worden. Ter ere van de opening kreeg iedereen 10% korting. De eerste 50 bezoekers kregen zelfs 50% korting. Met behulp van twee segways werd het winkelend publiek in de wijde omtrek bereikt.
4. Personeel gezocht
In verband met personeelstekort zocht BCC naar een originele manier om personeel te werven. Promotiemedewerkers werden uitgerust met walking billboards en trokken door de drukke straten van verschillende steden. Geïnteresseerden hoefden alleen maar de QR-code te scannen om een overzicht van vacatures te zien. Bijkomend voordeel: met de walking billboards kun je ook moeiteloos overdekte winkelcentra bezoeken.
5. Hartverwarmende berichten
Tijdens de coronacrisis konden veel mensen wel een bemoedigende boodschap gebruiken. Op de website van het Oranje Fonds konden mensen lieve berichten achterlaten voor familie en vrienden. Deze berichten werden vervolgens daadwerkelijk naar de beoogde ontvangers gebracht door middel van een reclamewagen met LED-scherm. Het zorgde voor veel hartverwarmende momenten op de plek waar mensen in isolatie verzorgd worden.
6. Aandacht voor nieuwe verkeersregel
Omdat de fietspaden in Amsterdam steeds drukker werden, moest er iets gebeuren. Amsterdam besloot om niet langer bromfietsers toe te laten op de fietspaden. Om deze nieuwe verkeersregel bekendheid te geven, gingen promotors fietsend de stad door. Achter elke fiets hing een aanhanger met een enorme poster waar de nieuwe verkeersregel op werd uitgelegd. Een logischere vorm van mobiele buitenreclame is haast niet denkbaar want de boodschap wordt op de meest relevante plek gebracht: het fietspad in dit geval!
7. Ziet u mij wel?
Motorrijders worden maar al te vaak over het hoofd gezien. Dat gebeurt vooral in het voorjaar, wanneer motorrijders hun tweewieler weer massaal uit de stalling halen. Verzekeraar Reaal wilde hier aandacht voor vragen, en dat deden ze op een toepasselijke manier. Verschillende motoren werden voorzien van een opvallend reclamebord. Ze gingen tijdens de drukke spits de weg op, zodat ze door zoveel mogelijk automobilisten gezien werden.
Mobiele buitenreclame: extreem veelzijdig
Zoals je hierboven ziet, kun je met mobiele buitenreclame echt alle kanten op. Het is de perfecte manier om niet alleen onder de aandacht te komen, maar ook om echt in contact te komen met je doelgroep. En dat is waar de juiste brand experience allemaal mee begint.
Heb jij een uitdaging waar mobiele buitenreclame misschien DE oplossing voor is? Laat het ons weten dan denken we met veel plezier met je mee.
Liever bellen? Bel: 0204609007.