7 budgetvriendelijke ideeën voor jouw winkelopening

Reversed graffiti opening vestiging Amsterdam

7 budgetvriendelijke ideeën voor jouw winkelopening

Je bent er al weken, maanden misschien zelfs wel jaren mee bezig: de opening van jouw nieuwe winkel. Je hebt kosten nog moeite gespaard om er de ultieme plek van te maken en nu is het bijna zover.

Natuurlijk wil je van dit heugelijke moment een memorabele en gezellige dag maken met zoveel mogelijk aandacht en gasten. Met een goed doordacht plan en originele promotie ideeën kan dat, ook zonder hele grote budgetten.

Een aantal suggesties van openingsacties die veel klanten hebben getrokken en hebben gezorgd voor een flinke naamsbekendheid in de regio.  

 

1. Een bakfiets in de stijl van je winkel

Trek er op uit met een bakfiets geheel in de stijl van jouw winkel! Het is zo simpel: je moet opvallen in de winkelstraat én de mensen persoonlijk uitnodigen om bij je langs te komen.

Hoe doe je dat? Door met een branded bakfiets, gewapend met een pak flyer of iets lekkers, op pad te gaan in jouw gemeente. Spreek de mensen aan, nodig ze uit en leg uit dat er wat te winnen valt als ze langskomen. 

Winkelopening met gehuurde bakfiets 

2. Wijs mensen de weg met reversed graffiti

Wil je in de aanloop naar jouw winkelopening de aandacht trekken in het winkelgebied? Met het groene medium Reversed of Green Graffiti ziet iedereen jouw boodschap.

Nog voor je open bent is er al ‘rumour around the brand’ en verhoog je op originele wijze de naamsbekendheid. Deze duurzame milieuvriendelijke manier van promotie blijft wekenlang zitten. Zo wijs je iedereen de weg.

 Reversed graffiti opening vestiging Amsterdam

  

Neem vrijblijvend contact met ons op

0204609007
info@promodukties.nl

 

3. Zet een mobiel billboard in voor een grotere regio

Is het gebied waarin je promotie wil doen en waar je klanten uit wil trekken wat groter? Dan is de inzet van een Mobiel Billboard aan te raden. Met dit opvallende medium kun je de openingsactie groots en meeslepend onder de aandacht brengen.

Aangezien je zelf je doelgroep gebied het beste kent, geef jij aan waar er gereden of stilgestaan wordt. Zo trek je de meeste klanten naar jouw winkel.

 

Mobiel billboard van DekaMarkt

 

4. De Digicar komt overal

Wil je graag meerdere boodschappen overbrengen? Misschien zelfs wel met bewegend beeld. Dan is de inzet van DigiCars een aanrader.

Deze elektrische voertuigen zijn voorzien van een digitaal scherm waarmee jouw boodschap heel dicht bij de doelgroep gebracht kan worden. Op de weg, op het fietspad, ook zelfs binnen en op de stoep.

 

Digicar voor starbucks 

5. Promobikes, de opvallende aandachtstrekkers

Wil je opvallen in voetgangersgebied met een zo groot mogelijke ludieke winkelpromotie? Promobikes maken gebruik van tweezijdige uitingen op abriformaat.

Dat is niet te missen in het winkelgebied. In de reclame aanhanger zelf kun je flyers of andere uit te delen items vervoeren, ruimte zat.

De uitingen zijn eenvoudig af te halen en op te zetten. Dus ook als je bijvoorbeeld alleen op de zaterdagen op pad wil, heb je maar 1 keer de productiekosten. Wel zo vriendelijk voor je budget.

 

Promotiefiets op rotonde Haarlem voor winkelopening 

6. Huur fietsaanhangers en doe zelf de uitvoer

Wil je de uitvoer liever zelf doen? Dat kan natuurlijk ook. De Fietsaanhangers zijn ook los te huur. Stuur je je eigen personeel of neefjes en nichtjes op pad met hun eigen fietsen.

Daarachter hang je de billboard aanhanger met jouw openingsactie. Met weinig kosten, veel naamsbekendheid en meer klanten in de winkel.

 

Fietsaanhangers reclame

 

7. Het complete openingsfeest

Gegarandeerd een feestelijke opening organiseren? Naast bovenstaande mobiele media, kan Promodukties ook de complete opening uit handen nemen. Van openingsmoment tot catering. Van live muziek of een DJ tot rad van fortuin op maat.

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

0204609007
info@promodukties.nl

 

Genodigden bij Eyewish opening vestiging