Reclame bakfiets inzetten? 5 slimme praktijkvoorbeelden
15 december 2021 

Reclame bakfiets inzetten? 5 slimme praktijkvoorbeelden

Inzet van een Reclame Bakfiets als multi inzetbaar mobiel medium

Een reclame bakfiets huren is niet alleen een hele duurzame oplossing, het heeft ook veel praktische voordelen. Zo is het zeer geschikt voor het meenemen van flyers of samples maar ook hele perskits en goodiebags. 

Omdat de bakfiets heel mobiel is en bijna overal kan komen (ook in voetgangersgebied en in overdekte winkelcentra!), is het actief opzoeken van de doelgroep kinderspel. 

Hieronder een vijftal voorbeelden van slimme inzet van compleet verschillende reclame bakfietsen.

[[showindex]]

1. Florena - Elektrische bakfiets met XL accu

Beautymerk Florena wil graag een mini roadshow organiseren langs influencers in de grote steden. Naast het hele assortiment aan verzorgingsproducten, moet er een flinke hoeveelheid bloemen mee op tour en wil Florena onderweg ook graag opvallen. 

Omdat de influencers kris kras door de stad wonen, worden tientallen kilometers afgelegd met deze bijzondere lading. 


Niet iets wat je zomaar doet op een gewone bakfiets natuurlijk. Gelukkig is deze elektrische bakfiets met marktkraamdakje voorzien van een krachtige elektrische motor en XL-accupakket. 

Zowel de afstand als de flinke lading vormen geen probleem. Met dit fleurige ensemble is het prettig aanbellen bij de influencers en de eerste indruk van Florena is meteen positief.

2. Pieces - Bakfiets met topboard

Pieces opent een winkel in de Kalverstraat en dat moet gevierd worden natuurlijk! Dat vieren doen we graag met een goed gevulde winkel uiteraard. Nu is de Kalverstraat misschien wel de drukste winkel locatie van Nederland, maar hoe zorg je ervoor dat de mensen ook daadwerkelijk bij jou de winkel in komen? 


Door slimme inzet van opvallende bakfiets met topboard en een offer nobody can refuse! Onder het topboard hangt een voorbeeld van dat aanbod dat niemand kan weigeren. 

Passanten die in het doelgroepprofiel van de winkel passen krijgen 1 sok in de hand gedrukt en mogen de andere helft van het paar ophalen in de winkel. Gratis en voor niets! 

Dat nieuws gaat als een lopend vuurtje en voor je het weet staat de winkel helemaal vol. Uiteraard zijn er openingsaanbiedingen waar de bezoekers gretig gebruik van maken.

3. Albert Heijn - Grote bakfiets met vast dank en achterwand

Je wil als merk graag een uitgebreid verhaal vertellen aan de media, maar je weet ook dat een digitale perskit misschien niet de aandacht krijgt die het verdient. De oplossing? Op bezoek gaan en de aandacht live vragen. Dat persoonlijk contact altijd beter werkt is geen geheim. 

Als je je verhaal dan ook nog ondersteunt door het nieuwe assortiment daadwerkelijk mee te nemen en te laten ervaren, werkt dat persoonlijke contact dubbel zo hard. 

Voor Albert Heijn een uitgelezen kans om food journalisten te inspireren om een stuk te schrijven. Je raadt het al: aan aandacht in de media geen gebrek na deze landelijke redactie tour.

4. Green Cola - Elektrische bakfiets met digitaal scherm

Wanneer je als merk of retailer meerdere slides wil laten zien of zelfs een video, dan heb je aan ‘gewone’ bakfietsen niet voldoende. Een elektrische bakfiets met digitaal scherm biedt uitkomst. Green Cola wil graag gekoelde blikjes uitdelen, dus een flinke voorraad capaciteit is vereist. 


Om echt op te vallen wordt een slideshow getoond hoog boven de hoofden van de mensen. Voordeel hiervan is dat ook in een mensenmenigte nog duidelijk is wie de afzender is en ‘wat er te halen valt’. Hoe meer mensen worden bereikt hoe beter immers!

5. Orangina - Elektrische bakfiets met groot volume

Orangina en Koningsdag, een logische combinatie toch? Om de heerlijk gekoelde flesjes op passende wijze aan de man te brengen, maakt Orangina gebruik van een elektrische bakfiets voor groot volume. 

De extra grote bak zorgt voor een sample voorraad van honderden gekoelde flesjes op welke “stadspark-locatie” dan ook. 


Omdat het opgeteld om een serieus gewicht gaat kun je niet zomaar een karretje of bakfiets gebruiken. Die kunnen dit gewicht niet aan of zijn nauwelijks nog te verplaatsen over hobbelig terrein. 

De Heavy Duty bakfiets is hier speciaal voor gemaakt. Voorzien van een krachtige elektrische motor en XL-accupakket zijn een grote afstand of een zware lading geen enkel probleem. De feestgangers in alle grote stadsparken van Amsterdam lieten zich de Orangina samples goed smaken!

Wij hebben de oplossing voor jou

Heb jij een uitdaging waar een reclame bakfiets misschien DE oplossing voor is? Laat het ons weten dan denken we met veel plezier met je mee.

Over de schrijver
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down