Guerrilla Marketing

Guerrilla marketing bureau voor de meest ludieke acties

Ben jij bereid om met jouw (merk) campagne de grenzen op te zoeken en buiten de meest begane paden te gaan? Wij ook! Promodukties was het eerste guerrilla marketing bureau van Nederland en heeft jarenlang ervaring op het gebied van ludieke marketingacties op straat.

SPECTACULARS IN STRAATBEELD

De enige beperking is de fantasie, want alles is te maken. Hoe opvallender, hoe meer traffic. 

OMBOUWEN VAN (ROADSHOW)WAGENS

Met een omgebouwde wagen verras je je doelgroep op unieke plekken. Meerdere podiumwagens in ons bezit.   

PROJECTIE / BEAMING

Het uitgaanspubliek verrassen met opvallend bewegend of stilstaand beeld? Ieder gebouw verandert eenvoudig in een ludiek medium.

GREEN GRAFFITI

Deze milieuvriendelijke graffiti wordt gecreëerd met water of krijtverf. Jouw boodschap blijft zo wekenlang zichtbaar.

ZADELHOESJES

Zeer effectief en sympathiek medium. OV forenzen en studenten zijn zo gemakkelijk bereikbaar. 

WILDPLAKKEN

De eerste vorm van guerrilla marketing misschien wel. Als kosten per uiting belangrijk zijn of juist het ruigere umfeld gezocht wordt, is dit een passend medium.

Het effect van een goede guerrilla marketing actie

Veel waarde voor je (marketing) budget. Want 1 ding is zeker. Om echt op te vallen tussen het mediageweld van grote merken helpt het om iets bijzonders te doen. Iets wat net even anders is en er daardoor uitspringt, ook online. Er zijn voldoende voorbeelden waarbij het geïnvesteerde budget keer 10 is gegaan.

 

Denk bijvoorbeeld aan het bestormen van de straten met Star Wars Stormtroopers, het bouwen en plaatsen van blow-ups voor Android in Amsterdam, of het beamen op gebouwen voor Nike!

 

Wanneer ‘de media’ wordt opgezocht, is het effect van guerrilla marketing goed meetbaar. De ervaring leert daarbij dat, bij ieder budget, de opgetelde mediawaarde velen malen hoger ligt dan de geïnvesteerde marketing euro’s.

 

Tele2 winkelopening

Voor een creatieve winkelopening heeft Tele2 een roadshow wagen omgebouwd. Niemand heeft deze lokale ludieke actie gemist. 

OPVALLENDE COLLECTE

Om de collecteweek extra kracht te geven, heeft het Kankerfonds een creatieve Roadshow met BN’ers georganiseerd. 

Hoe ver nog naar de McDonalds?

Vanaf Frankrijk reed een megagrote 3D McKroket rond met het aantal km tot aan de eerste Hollandse McDonalds.  

Super helden op straat

Complete verrassing door een heldenactie op straat. Zo werden banden geplakt of hulp met oversteken, alles was mogelijk. 

Productintroductie

Sony Xperia laat strandgangers met een waterdichte telefoon de zee op met een Zorb. In combinatie met een goede winactie zijn de foto’s massaal gepost. 

Android Takes Over

Voor de guerrilla campagne is een auto omgebouwd. Het lijkt of deze levensgrote groene robot is neergestort in Amsterdam.

Succesvolle voorbeelden uit de praktijk

Voor onderstaande campagnes geldt stuk voor stuk dat de geïnvesteerde marketing euro velen malen is terugverdiend. Niet alleen een groot bereik maar ook nog eens bereik met een grote impact.

PROMOTIE VOOR RETAIL

Op creatieve wijze is het winkelend publiek met voetstappen richting de nieuwe Primark gelokt. 

STRANDGANGERS BEREIKEN

Op de vraag om tijdens de hittegolf zoveel mogelijk mensen te bereiken, zijn er vliegtuigjes ingezet langs de gehele kust. 

Suit Supply valt op bij Gay Pride

De opvallende billboot zorgt voor veel merk promotie in Amsterdam. Alle feestgangers zien de ludieke actie. 

Stage Entertainment Musicals promotie

Uitmarkt bezoekers zien de musicalkleding productie in de glazen container.  Dansers staan op het dak in de silent disco.

Visability & service

Marktplaats promoot Automotive bij autobedrijven met een unieke roadshowwagen. Ter plekke is hierover online marketing advies gegeven.

Lolly's ArtWork op Day at the Park

Voor promotie van Chuba Chups is een artwork van lolly’s gebouwd waaruit festivalbezoekers zelf konden pakken. 

Mini's uitdelen vanuit een Mini

Bij deze marketing actie is gesampled bij de huishoudbeurs. Hiermee heb je dankzij de creatieve aanpak veel respons. 

Oorgasme garantie

Hi-Fi Klubben laat zien dat hij de beste in town is met Oorgasme Garantie. Deze campagne was meteen het gesprek ‘in town’. 

Product introductie

It’s Pepper time! Om het eten van Paprika te promoten zijn bakfietsen omgebouwd als creatieve sample opslag. 

Guerrilla marketing combineren met andere acties

Liever wat sneller en eenvoudiger een actie opzetten? Door creatief  na te denken is er voor ieder merk en ieder budget een promotiecampagne te bedenken. Denk dan aan green (of reversed) graffiti, wildplakken of zadelhoesjes plaatsen. Ook interessant: voeg een ludiek component toe aan een meer reguliere campagne”. Neem als voorbeeld deze sampling actie van Chuba Chups. Door hun product om te toveren naar een unieke ‘lolly wall’, neemt het meer aftrek en worden foto’s massaal gedeeld. Vaak een kleine moeite en ineens is er veel promotie voor je merk.

Guerrila Marketing campagne voor Sony Xperience

Moving Mesdag Guerrilla Marketing in Amsterdam