Guerrilla marketing bureau voor de meest ludieke acties
Veel waarde voor je (marketing) budget. Want 1 ding is zeker. Om echt op te vallen tussen het mediageweld van grote merken helpt het om iets bijzonders te doen. Iets wat net even anders is en er daardoor uitspringt, ook online. Er zijn voldoende voorbeelden waarbij het geïnvesteerde budget keer 10 is gegaan.
Denk bijvoorbeeld aan het bestormen van de straten met Star Wars Stormtroopers, het bouwen en plaatsen van blow-ups voor Android in Amsterdam, of het beamen op gebouwen voor Nike!
Wanneer ‘de media’ wordt opgezocht, is het effect van guerrilla marketing goed meetbaar. De ervaring leert daarbij dat, bij ieder budget, de opgetelde mediawaarde velen malen hoger ligt dan de geïnvesteerde marketing euro’s.
Voor onderstaande campagnes geldt stuk voor stuk dat de geïnvesteerde marketing euro velen malen is terugverdiend. Niet alleen een groot bereik maar ook nog eens bereik met een grote impact.
Reclame vliegtuigjes
Even Apeldoorn bellen
Liever wat sneller en eenvoudiger een actie opzetten? Door creatief na te denken is er voor ieder merk en ieder budget een promotiecampagne te bedenken. Denk dan aan green (of reversed) graffiti, wildplakken of zadelhoesjes plaatsen. Ook interessant: voeg een ludiek component toe aan een meer reguliere campagne”. Neem als voorbeeld deze sampling actie van Chuba Chups. Door hun product om te toveren naar een unieke ‘lolly wall’, neemt het meer aftrek en worden foto’s massaal gedeeld. Vaak een kleine moeite en ineens is er veel promotie voor je merk.
Guerrilla Marketing campagne
voor Sony Xperience
Win een privé terras aan huis van Lowlander bier
Jazeker! Guerrilla marketing is geschikt voor alle budgetten. Promodukties heeft als eerste guerrilla marketing bureau in Nederland, ervaring met budgetten van klein tot groot. Neem gerust contact op om eens vrijblijvend te brainstormen.
Eerlijk? Nee, niet alle guerrilla acties die Promodukties heeft gedaan waren volledig legaal. Natuurlijk overleggen we dat soort acties altijd met de opdrachtgever. Die bepaalt of alles legaal verloopt op niet. Uiteindelijk ligt het risico ook bij de opdrachtgever. Ben je klaar om de grenzen op te zoeken? Neem dan contact op.
Guerrilla is een Spaans woord, bedoeld om een bepaald type oorlogsvoering mee aan te duiden. Bij een dergelijke oorlogsvoering neemt een kleine groep strijders het succesvol op tegen een veel grotere tegenpartij. Met guerrilla marketing nemen vaak kleine bedrijven het op tegen de marktleider. Maar ook grote bedrijven kunnen guerrilla marketing succesvol inzetten. Lees meer over wat guerrilla marketing is.
Ja, voor elk bedrijf is er een geschikte guerrilla marketing actie te bedenken. Heb je zelf al ideeën? Deel ze met ons. Uiteraard moet je wel bereid zijn om iets opvallends en unieks te doen. Je bedrijf wordt flink in de schijnwerpers gezet.