Brand experience marketing door Promodukties

Brand experience marketing door Promodukties

Consumenten kennis laten maken met je product of dienst en een onvergetelijke indruk achterlaten als merk, winkel of organisatie? Dat is wat brand experience marketing doet. Maar vergis je niet. Een goede brand experience campagne optuigen, is niet simpelweg een kwestie van het kopiëren van een eerdere campagne die je “ergens” hebt gezien! Promodukties weet als geen ander hoe je DE brand experience creëert die past bij jouw merk en doelstellingen.

Maak ook een onvergetelijke indruk

Wij hebben genoeg ideeën. Ook voor jouw merk. Bel ons of stel je vraag.

Het effect van brand experience marketing

Brand Experiences heb je in vele soorten en maten. Het klinkt misschien heel groots en ingewikkeld maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het kan ook simpel en eenvoudig, als het maar klopt.

 

Een goed opgezette Brand Experience voldoet op zijn minst aan de volgende eisen:

 

  • Het wordt snel duidelijk wie de afzender is.
  • Er gebeurt iets wat de moeite waard is om naar te kijken, ook wel  “Stopping power”  genoemd of
  • Er “valt wat te halen” voor de consument. De “What’s in it for me” noemen wij dat bij Promodukties. 
  • Er is idealiter sprake van interactie en of een dialoog. Niet slechts “zenden” van een commerciële boodschap. 
  • Er is een actie /mechanisme ingebouwd om ook de volgende interactie met de consument aan te gaan op een later moment. “We houden contact” is de volgende stap in het bouwen van een langdurige klantrelatie.   

 

Je ziet het wel aan bovenstaand lijstje: je product/dienst of boodschap is voor de consument, in eerste instantie, slechts een onderdeel van de complete brand experience. Het gaat om de totale ervaring die de consument vervolgens aan jouw merk gaat koppelen. 

 

Voor het optimale effect is het uiteraard belangrijk dat alle onderdelen op elkaar afgestemd zijn. De flow in het actiemechanisme (zie boven) maar ook de locatie, de promotors, de kleding van de promotors, alle gebruikte attributen en mobiele media zoals reclame bakfietsen of bijvoorbeeld onze showroomwagen. 

Alles ademt jouw merk

Alles ademt jouw merk en klopt met de ervaring die je mee wil geven. Je doelgroep maakt op deze manier niet alleen kennis met je product, maar ook met je merk en het DNA van de organisatie die erachter zit. Dat is waar een consument op “aan gaat” en waarmee je een band creëert voor de lange termijn. Uit 35 jaar ervaring weten wij bij Promodukties inmiddels dat die band onmisbaar, want die zorgt ervoor dat de consument je product blijft gebruiken en zelfs een ambassadeur voor je merk kan worden. 

 

Dát is het effect van goede brand experience marketing. 

Voorbeelden van brand experience campagnes

Promodukties heeft inmiddels bijna 35 jaar ervaring met het bedenken en optuigen van brand experiences met zeer uiteenlopende doelstellingen en budgetten. Bekijk de voorbeelden hieronder om inspiratie op te doen voor je eigen experience marketing. 

Promotie guerrilla marketing met roadshow

Samsung: "Parkeer de Bus" tegen team Gullit

Om de nieuwe Samsung telefoons onder de aandacht te brengen van de jeugd, parkeerde we onze “Bus” (lees Showroomwagen) letterlijk voor de deur bij voetbalclubs door het hele land!


Binnen in de “Showroomwagen” mocht de doelgroep het opnemen tegen de beste FiFA gamers van NL. Wie het langst de NUL houdt, wint een Samsung Flip of Fold.


Je begrijpt het al, deze merkactivatie behoeft weinig uitleg: De doelgroep komt letterlijk aangestormd nog voordat we de Bus hebben kunnen parkeren!

 

Een gave video doet de rest van het werk online!

Stunt met kapperssalon als bakfiets voor Nivea

Nivea For Men bestaat 100 jaar

Huidverzorging voor mannen begon in 1922 met één product. Inmiddels in Nivea For Men niet meer weg te denken uit het verzorgingsschap voor mannen. De rijke geschiedenis van het merk en de 100 jarige verjaardag zijn natuurlijk reden voor een feestje.


En reden om te trakteren natuurlijk! Niet alleen naar het winkelend publiek toe maar ook richting belangrijke influencers op het gebied van verzorgingsproducten voor mannen.


De heren influencers worden voor hun eigen deur op straat verrast met deze tot barbershop omgebouwde elektrische bakfiets en krijgen een heerlijke behandeling al turend over de grachten van Amsterdam. Een (merk) ervaring om nooit te vergeten!  

Voor ieder wat wils

Het mooie van experience marketing is dat je er álle kanten mee op kunt en voor vrijwel ieder budget. Stuur een promotieteam op pad met een paar reclame bakfietsen, rij met DigiCars tussen het winkelende publiek of trek de aandacht onderweg met mobiele billboards of onze showroomwagen. Wat je doelgroep en doelstelling ook is, Promodukties zorgt voor een passende oplossing.

Maak ook een onvergetelijke indruk

Wij hebben genoeg ideeën. Ook voor jouw merk. Bel ons of stel je vraag.

Veelgestelde vragen over brand experience marketing

Wat is brand experience marketing?

Een goede brand experience of merk activatie neemt de doelgroep mee in de wereld van jouw merk of organisatie. Dit kan een vluchtig moment zijn op straat maar kan ook een minuten durende ervaring zijn waarbij de consument echt wordt ondergedompeld in de wereld “van”. Het idee is dat de doelgroep niet alleen kennis maakt met een specifiek product, maar ook met het merk in zijn geheel, het DNA van de organisatie wordt als het ware een klein beetje gevoeld.

Wat kost experience marketing?

Dat is nou juist het mooie. Een experience marketing campagne hoeft helemaal niet duur te zijn. Voor elk budget weet Promodukties iets unieks te bedenken.

Hebben jullie meer voorbeelden van experience marketing?

Ja die hebben we zeker. We hebben talloze voorbeelden van eerdere campagnes. Bekijk onze voorbeeldcampagnes..