Brand experience marketing door Promodukties
Brand Experiences heb je in vele soorten en maten. Het klinkt misschien heel groots en ingewikkeld maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het kan ook simpel en eenvoudig, als het maar klopt.
Een goed opgezette Brand Experience voldoet op zijn minst aan de volgende eisen:
Je ziet het wel aan bovenstaand lijstje: je product/dienst of boodschap is voor de consument, in eerste instantie, slechts een onderdeel van de complete brand experience. Het gaat om de totale ervaring die de consument vervolgens aan jouw merk gaat koppelen.
Voor het optimale effect is het uiteraard belangrijk dat alle onderdelen op elkaar afgestemd zijn. De flow in het actiemechanisme (zie boven) maar ook de locatie, de promotors, de kleding van de promotors, alle gebruikte attributen en mobiele media zoals reclame bakfietsen of bijvoorbeeld onze showroomwagen.
Alles ademt jouw merk en klopt met de ervaring die je mee wil geven. Je doelgroep maakt op deze manier niet alleen kennis met je product, maar ook met je merk en het DNA van de organisatie die erachter zit. Dat is waar een consument op “aan gaat” en waarmee je een band creëert voor de lange termijn. Uit 35 jaar ervaring weten wij bij Promodukties inmiddels dat die band onmisbaar, want die zorgt ervoor dat de consument je product blijft gebruiken en zelfs een ambassadeur voor je merk kan worden.
Dát is het effect van goede brand experience marketing.
Promodukties heeft inmiddels bijna 35 jaar ervaring met het bedenken en optuigen van brand experiences met zeer uiteenlopende doelstellingen en budgetten. Bekijk de voorbeelden hieronder om inspiratie op te doen voor je eigen experience marketing.
Het mooie van experience marketing is dat je er álle kanten mee op kunt en voor vrijwel ieder budget. Stuur een promotieteam op pad met een paar reclame bakfietsen, rij met DigiCars tussen het winkelende publiek of trek de aandacht onderweg met mobiele billboards of onze showroomwagen. Wat je doelgroep en doelstelling ook is, Promodukties zorgt voor een passende oplossing.
Een goede brand experience of merk activatie neemt de doelgroep mee in de wereld van jouw merk of organisatie. Dit kan een vluchtig moment zijn op straat maar kan ook een minuten durende ervaring zijn waarbij de consument echt wordt ondergedompeld in de wereld “van”. Het idee is dat de doelgroep niet alleen kennis maakt met een specifiek product, maar ook met het merk in zijn geheel, het DNA van de organisatie wordt als het ware een klein beetje gevoeld.
Dat is nou juist het mooie. Een experience marketing campagne hoeft helemaal niet duur te zijn. Voor elk budget weet Promodukties iets unieks te bedenken.
Ja die hebben we zeker. We hebben talloze voorbeelden van eerdere campagnes. Bekijk onze voorbeeldcampagnes..