Samplingbureau Promodukties: proeven is geloven
met je product
Natuurlijk is het genereren van sales een belangrijk doel van product sampling. Niet alleen direct na het proeven, maar vooral ook op de lange termijn. De consument moet elke keer weer terugkomen om het product opnieuw aan te schaffen.
Maar een sampling actie kan nog veel meer zijn dan een verkooptactiek. Met de juiste aanpak maak je er meteen een merkactivatie van. Dan kan voor nieuwe producten, maar ook voor bestaande producten. Je introduceert niet alleen je product, maar bouwt meteen een band op met je doelgroep.
Promodukties denkt hier graag over mee. Want voor die verbinding is het ook belangrijk dat je gebruikmaakt van de juiste promotors, de juiste kleding en de juiste boodschap. Promodukties heeft meer dan 30 jaar ervaring als merkactivatie bureau en samplingbureau, en heeft meer dan genoeg ideeën. Benieuwd? Neem dan contact met ons op.
Hieronder zie je enkele voorbeelden van sampling, productintroducties en productpromoties verzorgd door Promodukties. Deze acties hebben allemaal gezorgd voor een succesvolle (her)lancering van een product.
Is je product niet geschikt voor consumptie? Ook dan is een sampling bijzonder geschikt om je product te introduceren. In plaats van te laten proeven, geef je de consumenten een productdemonstratie. Ze zien hoe het werkt, én krijgen direct de kans om het product zelf uit te proberen. Ze ervaren dan direct het gemak van je product en zien direct voor zich hoe dit een dagelijks probleem oplost. Sales gegarandeerd!
met je product
Een samplingbureau helpt je bij het introduceren van je nieuwe product. Bij Promodukties denken we over elk aspect met je mee. Want een sampling actie is zoveel meer dan het uitdelen van iets. Veel mensen maken voor het eerst kennis met je merk of je product. Dus naast een goede weggever, denken we ook mee over de promotors, de aankleding van bijvoorbeeld een reclame bakfiets en over de locaties waar de actie plaatsvindt. Heb je geen product om uit te delen? Geen nood. Ook dan is sampling een ijzersterke manier om je doelgroep te bereiken. Bijvoorbeeld door een demonstratie te geven. Ideeën nodig? Samplingbureau Promodukties denkt graag met je mee.
Dit doe je bijvoorbeeld door middel van een productdemonstratie. Dit kan in de winkel zijn, maar ook op straat. Introduceer je een nieuwe koptelefoon? Laat consumenten dan naar hun favoriete muziek luisteren via die nieuwe koptelefoon.
Dat hangt af van het product en het doel van de campagne. Sampling kan gedaan worden in de winkel, vlakbij de winkel of juist op het drukste punt van de binnenstad. Samplingbureau Promodukties denkt hier graag met je over mee.
Nee, daar komt meer bij kijken. Zo is het belangrijk dat je de juiste promotors inzet. Introduceer je een huishoudelijk product voor vrouwen tussen de 40 en 55? Zet dan ook promotors van die leeftijdscategorie in. Dat werkt beter dan studenten. Daarnaast is het belangrijk om te denken aan de uitstraling. Wat hebben de promotors aan? Hoe ziet de stand of reclame bakfiets eruit? Samplingbureau Promodukties denkt graag mee over al deze aspecten.