Opening winkel

Een spectaculaire actie voor de (her)opening van je winkel of bedrijf

De opening van je winkel of bedrijf is natuurlijk een feestje om spectaculair te vieren! Promodukties denkt hierin graag mee over haalbare en betaalbare ludieke acties zowel in de winkel als erbuiten.

Promodukties beschikt over allerlei passende oplossingen voor:

 

  • een spectaculaire ‘ openingshandeling’
  • het promoten van de winkelopening zelf in de aanloop er naar toe
  • klanten trekken op de dag zelf
  • een videoverslag voor online doeleinden.

 

NB: Uiteraard zijn veel van deze oplossingen ook zeer geschikt om voor bestaande winkels de lokale naamsbekendheid en traffic naar de winkel te verhogen. Hoe meer zielen hoe meer (verkoop) vreugde.

RECLAME BAKFIETSEN

Dit opvallende promotiemedium is geschikt voor het meenemen van veel (duurzame) flyers en samples waarmee je je gemakkelijk op drukke punten dichtbij het publiek kunt begeven.

BEWEGWIJZER-FIETSEN

De traditionelen OOH (out of home) reclame valt bij veel mensen al niet meer op. Door te verrassen met een uniek bewegwijzerfiets krijg je wel de aandacht voor je merk en boodschap.

ACTEURS & ENTERTAINERS

Promodukties zet acteurs of entertainers in, wanneer je de aandacht wil trekken met compleet ‘over de top’ gedrag. Bij iedere opdracht past een bepaald profiel.

STREET GRAFFITI

Bij een winkelopening, een bekendmaking van een nieuw logo of een andere (lokale) promotie is green (of reversed) graffiti perfect! Deze vorm geeft een creatieve en duurzame uitstraling en het valt op.

PROMOBIKES

Dit mobiele billboard op ABRI-formaat is beslist een originele eyecatcher voor de doelgroep. Zowel binnen in het winkelcentrum als buiten is dit groene medium snel inzetbaar.  

MOBIELE BILLBOARDS

Bij je opening van je winkel of bedrijf wil je natuurlijk iedereen uitnodigen om een kijkje te komen nemen naar jouw nieuwe vestiging. Val extra op met een mobiel billboard. 

Mogelijkheden voor de perfecte opening

Promodukties verzorgt niet alleen de catering, een goede barista en muziek/live entertainment, maar beschikt over verschillende mobiele media waarmee in de omgeving extra traffic en reuring gerealiseerd wordt.

 

Denk aan: 

  • stilstaande promotiematerialen voor net buiten de winkel
  • bewegende “Mobiele Media” zoals (digitale) reclamefietsen, Promobikes, LED-wagens en DigiCars
  • guerrilla marketing: de meer stoute oplossingen om de winkelopening bijzonder te maken

Enkele voorbeelden van feestelijke openingen

Om je te inspireren voor de promotie van je eigen winkel of bedrijf, vind je hieronder enkele voorbeelden.

RIVIERA MAISON

Om de nieuwe collectie te promoten heeft Rivièra Maison op spectaculaire wijze de rijdende woonkamer ingezet.

Primark

Voetstap stickers zorgen ervoor dat klanten naar de nieuwe vesting worden getrokken. Dit zorgt ook wekenlang voor extra promotie in het winkelgebied.

Woonexpress

Op een feestelijke manier trekt Woonexpress nieuwe klanten naar de vesting met een Digicar. Deze LEDwagens kunnen zowel binnen als buiten je doelgroep bereiken.

triumph

Triumph heeft met een guerrilla wildplak campagne de nieuwe winkel spectaculair gepromoot in Amsterdam.

Health City

Health City zorgt met een Mobiel Billboard voor een spectaculaire naamsbekendheid. Zo is de nieuwe vestiging zeker bekend in de omgeving! 

Dekamarkt

DEKA markt promoot gezond eten in de nieuwe vestiging. Door fruit uit te delen, wordt zo op feestelijke manier de opening gevierd.

EYE WISH

Naast de ludieke openingshandelingen zijn er allerlei activiteiten georganiseerd. Hierdoor trekt het feest nieuwe klanten naar de vestiging.

The Body Shop

Door een mooie kortingsactie op sympathieke wijze uit de delen, zorgt Bodyshop voor goede naamsbekendheid in de regio.

La Place

Een goede actie voor lekkere koffie! Door op deze manier je opening te promoten, trek je meer dan genoeg klanten.

Het effect van een succesvolle winkelopening

Zoals zo vaak “The Devil is in the detail” bij een succesvolle opening. Alles moet kloppen dus. Een mix van oplossingen vooraf en op de dag zelf geeft het gewenste resultaat: een drukbezochte winkel waar iedereen over praat. Om het plaatje compleet te maken werkt het goed om vooraf maar zeker ook op de dag zelf, foto’s en een video te maken. Leuk voor later maar juist ook voor NU. Je kan hiermee op social media en in samenwerking met de lokale media, nog meer aandacht vragen voor jouw opening.

 

Promodukties heeft ruime ervaring met het adviseren en organiseren van dit soort openingscampagnes en weet waar het verschil wordt gemaakt. Zo hebben we een groot personeelsbestand met enthousiaste hostesses, maar ook guerrilla specialisten die reversed graffiti kunnen aanbrengen. Uiteraard is een turn key aanpak, waarbij wij alle entertainment en catering verzorgen, ook mogelijk.

 

 

Spread the word

Als de opening zelf helemaal staat wil je dat natuurlijk van de daken schreeuwen en iedereen in de omgeving uitnodigen. Met onze mobiele billboards, bakfietsen of DigiCars kan dat. Laat deze mobiele media een rondje rijden op de openingsdag zelf en traffic is gegarandeerd. Bekijk hieronder een video van een eerdere winkelopening verzorgd door Promodukties. We helpen je graag om ook van jouw opening een doorslaand succes te maken.

Veelgestelde vragen over winkelopeningen

Kan ik ook mijn bestaande winkel promoten om meer klanten te trekken?

Ja, de services van Promodukties zijn ook perfect in te zetten om je winkel opnieuw onder de aandacht te brengen. Het is de perfecte manier om nieuwe klanten naar je winkel te trekken.

 

Kunnen jullie de hele organisatie uit handen nemen?

Natuurlijk! Promodukties beschikt over eigen materialen. Daarnaast heeft Promodukties een netwerk van honderden promotiemedewerkers, flyeraars en hostesses. Wil je een DJ of live cooking? Ook dat regelt Promodukties voor je. 

 

Kan ik ook met een klein budget een spectaculaire opening organiseren?

Ja, Promodukties organiseert openingen voor budgetten van klein tot groot. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil. Voorbeelden van budget oplossingen zijn het inzetten van een bakfiets of reversed graffiti. Bekijk meer budgetvriendelijke ideeën.

 

Ik wil mijn winkelopening duurzaam vieren. Kan dat ook?

Zeker! Reversed graffiti is een mooi voorbeeld van duurzame en milieuvriendelijke promotie. Bij reversed graffiti wordt bijvoorbeeld de stoep schoon gespoten in een bepaalde vorm of tekst. Natuurlijk zijn er nog meer opties. Neem gerust contact op.