11 voorbeelden van guerilla marketing acties
Bij het sluiten van de horeca is het tijdens Corona tijd niet mogelijk om lekker naar het terras te gaan. Lowlander bier bedacht hier wat op. Via de social mediakanalen van lokale ambassadeurs gaven liefhebbers zich op voor een Lowlander Beer experience op wielen. De winnaars kregen bezoek van de showroomwagen, geheel ingericht als bar met terras.
Stormtroopers Star Wars voor Kinepolis
Speciaal ter ere van de nieuwe Star Wars film ‘Rogue One’ zijn een aantal zalen van de nieuwe Kinepolis bioscoop op het Jaarbeursplein eerder geopend. OneShoe vroeg Promodukties om dit heugelijke feit kracht bij te zetten middels een heuse Stormtrooper optocht door Utrecht. De Stormtroopers bewaakten de ‘Gouden Popcorn’ die aan de directrice van Kinepolis werd overhandigd. De aandacht van het publiek op straat was overweldigend en de media hebben het nieuws groots opgepikt! Een perfect voorbeeld van een guerilla markting actie.
Met het snel te hulp schieten door Super Helden op straat worden mensen compleet verrast. Zo werd zomaar je band geplakt of werd je dochter geholpen met oversteken, alles was mogelijk bij deze helden.
Jaarlijks terugkerende guerrilla actie van KLM
Al jaren inmiddels, organiseert Neewbusiness de zeer succesvolle ‘KLM’s geslaagde actie’. Ook dit jaar was Promodukties verantwoordelijk voor de uitvoer van deze guerrilla actie waarbij backpacks gevuld met KLM tickets worden opgehangen heel vroeg in de morgen. Dat is nog eens prettig wakker worden!
Android takes over
Voor de campagne Android Takes Over is een speciale auto omgebouwd en op (zo ongeveer) de meest opvallende plek van Nederland gezet. Het lijkt of deze levensgrote groene robot is neergestort op een zilvergrijze auto aan de gracht in Amsterdam: het markeerde de razendsnelle opkomst van Android in Nederland.
In opdracht van Glasnost heeft Promodukties een geheime kerst inpakservice campagne uitgevoerd voor GAMMA. De echte kerstfanaten wisten hun kerstboom alvast stiekem naar huis te smokkelen! Van deze guerilla campagne is een geslaagd promotiefilmpje gemaakt.
Om te vieren dat The Bodyguard is verlengd tot februari 2017, trokken 4 bodyguards het strand op in Bloemendaal. Fans mochten met ze op de foto (hun nieuwe screensaver?) en ook werden er honderden Bodyguard strandballen uitgedeeld. Daar kon meteen mee gespeeld worden op het strand, maar was uiteraard ook een reminder om de musical te bezoeken.
Met trots heeft Promodukties bijgedragen aan deze geweldige ludieke inhaker van Heineken op de mega-uiting van Samsung op de Stadhouderskade in Amsterdam. Het idee kwam van Boomerang Create en de last-minute uitvoering van Promodukties. Leuk dat de ‘oude zusjes’ weer eens samenwerkte aan een guerilla campagne.
Promodukties in opdracht van Grolsch. De Koel*Hotline van Grolsch is een vervolg op de Koel*Service. Waar de Koel*Service op één plaats neer werd gezet, gaat de Koel*Hotline erop uit, voor de mensen. Bier hoort Koel* gedronken te worden. Heb je een lauw biertje? Bel de Koel*Hotline en ruil je lauwe bier om voor een Koel* blikje Grolsch. Dat is de gedachte achter de Koel*Hotline. Promodukties voerde deze actie uit voor Grolsch.
Promodukties in opdracht van Sony. Sony Mobile vierde op 21 maart 2013 het voorjaar en het eerste succes van de Xperia Z met een colormob in Amsterdam. Dat is pas een kleurrijk begin van de lente!
Promodukties maakte een tegenwindmachine voor het NK Tegenwindfietsen. In oktober 2014 gingen zij met de officiële NK Tegenwindmachine op pad. De omstandigheden bij het NK zijn uniek en komen niet vaak voor. Maar we kunnen wél een handje helpen natuurlijk. Tegenwind to go!