Overheid stuurt vliegtuigjes de lucht in voor 1,5 meter campagne

Overheid stuurt vliegtuigjes de lucht in voor 1,5 meter campagne

Overheid herinnert zonaanbidders aan corona-maatregelen

Onderstaande tekst is uit een artikel van de Adformatie

Strandgangers worden met vliegtuigjes herinnerd aan de 1,5 meter-regel. Het initiatief komt van de overheid en mediabureau Initiative en werd uitgevoerd door Promodukties.

Vanuit het ministerie van VWS ontstond de wens om badgasten te herinneren aan het belang van afstand houden. ‘Die zagen vorige week de hittegolf aankomen en de drukte op de stranden. Toen is ons gevraagd: hoe kunnen we die mensen het beste bereiken?’, vertelt Sander Schönhuth van Promodukties.

Met in totaal vier vliegtuigen wordt de Nederlandse kust, de Wadden en de Friese Meren bediend. Aan ieder vliegtuigje hangt een enorm doek met daarop in koeienletters geschreven: houd 1,5 meter afstand.

Afgelopen weekend zagen strandgangers de toestellen vliegen, maar op dit moment staan ze aan de grond. Toch blijven ‘de lijnen open’, zegt Schönhuth. ‘Als het weer nodig blijkt, gaan ze opnieuw de lucht in.’ Of het effect heeft? ‘Dat is lastig te zeggen, maar uiteindelijk denk ik van wel. Natuurlijk gaat het nog niet perfect, maar er wordt op deze manier wel meer bewustwording gecreëerd. ‘We moeten erop blijven hameren.’

Mobiele billboards, die Promodukties ook regelmatig inzet, gaan dit keer niet de weg op. ‘Daar moet je er je dan zoveel van inzetten, dit is veel effectiever. Het is by far de beste manier om hele kust te bedienen.’

Neem vrijblijvend contact met ons of klik hier voor het filmpje.

0204609007
info@promodukties.nl

 

 

Meer suggesties om ook jouw merk optimaal in beeld te brengen:

 

VEEL WAAR VOOR JE (MARKETING) GELD!

Ben jij bereid om met jouw campagne de grenzen op te zoeken en buiten de meest begane paden te gaan? Wij ook! Promodukties heeft jarenlang ervaring op het gebied van guerrilla marketing en ludieke acties op straat. Van het bestormen van de straten met Star Wars Stormtroopers, het bouwen en plaatsen van blow-ups/spectaculars voor Android, de Haarlemmerstraat volhangen met was voor Ecover of het beamen/projecteren van gebouwen voor Nike! Liever wat sneller en eenvoudiger een actie opzetten? Denk dan aan green (of reversed / clean) graffiti, wildplakken of zadelhoesjes plaatsen.

GUERRILLA EN LUDIEKE ACTIES VOORBEELDEN

Met deze vorm van creatieve buitenreclame zorg je ervoor dat jouw merk, product of boodschap in het straatbeeld te zien is en kun je ook op social media  en online een groot bereik genereren. Bekijk vooral onze voorbeelden.

IN COMBINATIE MET

Sommige guerrilla marketing acties of vormen van buitenreclame / straatreclame nodigen uit om deze aan te vullen met een flyer– of samplingactie. Hiervoor beschikt Promodukties over een grote en diverse poule van fieldmedewerkers/promotieteams en mobiele media om de boodschap over te brengen.

Voor meer promotiesuggesties, zie: Promotieteams en Mupi. Bekijk via LinkedIn en YouTube campagne voorbeelden.

Promodukties denkt uiteraard graag met je mee over de mogelijkheden voor jouw merk of product.