Instore promotie: Zelf ervaren is geloven | Promodukties

Instore & nearstore promotie: zelf ervaren is geloven

Als de consument op een leuke en spontane manier wordt aangesproken en het product wordt positief ontvangen, dan is de stap naar kopen zeer klein. Helemaal als er ook nog een interessante aanbieding is. Dat verklaart ook de zeer hoge sales conversies bij instore tastings en demonstraties. Hierbij gaat het er niet om of het om FMCG (Fast Moving Consumer Goods) of om elektronische apparaten gaat. Voor elk soort product bedenkt Promodukties een geschikte promotie.

Laat mensen écht kennismaken 

met je product

Benieuwd naar onze unieke ideeën? Bel ons of stel je vraag.

Instore promotie = instore activatie

Bij de introductie van een nieuw product, gaat het niet alleen om de smaak of om het gemak dat het nieuwe product biedt. Je bouwt ook meteen aan de binding tussen je product en je doelgroep. En daar komt meer bij kijken dan het product alleen. Alles moet kloppen. Denk aan het type promotors, de kleding die ze dragen, de aankleding van de stand en een eventuele give away. 


Promodukties heeft tientallen jaren ervaring als merkactivatie bureau, en weet als geen ander hoe je een band opbouwt. Richt je je op jongeren? Dan zet je liever geen promotors in van een jaar of 45. Andersom geldt hetzelfde. Ook de give away is een belangrijke. Wat moet de consument doen nadat ze je product geprobeerd hebben? Wil je ze voorzien van meer info, of krijgen ze bijvoorbeeld een kortingscode voor de eerste bestelling? Samen komen we tot de beste oplossing.


Voorbeelden van instore en nearstore promotie

Hieronder zie je enkele voorbeelden van instore en nearstore promoties verzorgd door Promodukties. De acties waren stuk voor stuk een ongekend succes.

Productdemonstraties

Is je product niet geschikt voor consumptie? Ook dan is een instore of nearstore promotie bijzonder geschikt om je product te introduceren. In plaats van te laten proeven, geef je de consumenten een productdemonstratie. Ze zien hoe het werkt, én krijgen direct de kans om het product zelf uit te proberen. Ze ervaren dan direct het gemak van je product en zien voor zich hoe dit een dagelijks probleem oplost. Sales gegarandeerd!

Laat mensen écht kennismaken 

met je product

Benieuwd naar onze unieke ideeën? Bel ons of stel je vraag.

Veelgestelde vragen over instore promotie

Wat is instore promotie precies?

Instore betekent dat je consumenten in de winkel kennis laat maken met je product. Dit kan in een supermarkt zijn, maar ook in een drogist of een elektronicazaak. Het voordeel van deze plek is dan mensen al geneigd zijn om geld uit te geven. En als ze enthousiast zijn over het product, kunnen ze het direct aanschaffen.

Wat is merkactivatie?

Met merkactivatie genereer je naamsbekendheid en bouw je een relatie op met je doelgroep. Een sterke activatiecampagne kenmerkt zich door een interactieve aanpak. Voor je doelgroep moet de actie vooral leuk en origineel zijn.

Wat kost instore promotie?

Antwoord

Voor welke bedrijven/merken is instore promotie geschikt?

Antwoord

Wat is nearstore promotie?

Nearstore promotie is vergelijkbaar met instore, met als verschil dat je niet ín de winkel staat, maar ergens in de buurt ervan. Bijvoorbeeld vlak voor de deur, zodat je met de promotie meer klanten in je winkel krijgt. Soms is het beter om nog wat verder van de winkel te gaan staan. Bijvoorbeeld door in een drukke straat te gaan staan, zodat zoveel mogelijk mensen je nieuwe product zien. Als ze overtuigd zijn wijs je ze gemakkelijk de weg naar je winkel.